mandag 3. november 2014

Ja, så ble det ikke gravidblogg likevel...

Jeg visste det jo, allerede da jeg testet positivt i januar, at sånne gravidgreier er ikke noe kroppen min er særlig flink til. Det fikk jeg jo merke i de to første svangerskapene, med svangerskapsforgiftning, morkakesvikt og SUA (Single Umbilical Artery). Ja, sånn i tillegg til bekkenløsning, halsbrann og alle de sedvanlige godteriene som følger med det å være menneskeprodusent.

Jeg hadde alle intensjoner om å blogge i svangerskapet, men formen var rett og slett ræva. Energi visste jeg knapt hva var, og jeg ble raskt sykemeldt 60%. Det hele kuliminerte i HELLP-syndrom, og det ble ganske kritisk for både meg og lilletassen i magen. Jeg merket symptomene i midten av uke 23, og lille Liam Nathaniel ble tatt med akutt keisersnitt 9. juni, ved 24+6. Han veide 545 gram, var 28 cm lang, og var (og er) selvsagt verdens søteste minibaby!


Og siden jeg er oppmerksomhetssyk, så har jeg selvsagt sendt historien til Mammanett.no. Jammen ble det ikke en artikkel, gitt! Den kan du lese her: http://www.mammanett.no/fodsel/hellp-syndrom-erfaring

Liam er nå nesten fem måneder gammel (6 uker korrigert), og klarer seg veldig fint. Vi er "friskmeldt" av øyelege, fysioterapaut og helsesøster er strålende fornøyd med både motorikk og vektoppgang. Vi får selvsagt en del ekstra oppfølging på barnepoliklinikken, men enn så lenge så ser det ut til at utviklingen går akkurat slik den skal.

Så nå nyter vi permisjonstiden med kaffelatter og trilleturer. Også jeg som ikke liker kaffe en gang..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar